Suplementacja keratyny

Suplementacja kreatyny: dlaczego warto stosować kreatynę?

Proces budowy masy mięśniowej składa się z kilku elementów. Poza treningiem i dietą, które są oczywistością, ważną rolę pełni również suplementacja. Środków wspomagających wzrost włókien mięśniowych jest co najmniej kilka. Zdecydowanie najpopularniejszym z nich jest kreatyna.

Rola suplementacji w procesach budowania masy mięśniowej

Z całą pewnością budowanie masy mięśniowej nie jest procesem łatwym. Aby nabrać mieśni trzeba nie tylko ciężko trenować, ale także odpowiednio się odżywiać. Coraz większy wpływ na tempo mają również suplementy diety.

Kulturystyka to sport w którym niemal każdy stosuje suplementy diet. Odżywki mają na celu uzupełnić dietę i wspomóc procesy odpowiedzialne za budowanie masy mięśniowej. Bez cienia wątpliwości – jednym z najskuteczniejszych środków tego typu jest kreatyna.

Kreatyna – co to takiego?

Kreatyna to związek, który naturalnie występuje w organizmie człowieka. Według badań, przeciętna jednostka ważąca około 70kg ma w swoim organizmie około 120g tego związku. Większość (do 95%) znajduje sie w mieśniach szkieletowych, gdzie odpowiada za resyntezę ATP. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że kreatyna to związek odpowiedzialny za regenerację.

W jakim celu można stosować kreatynę?

Zastosowanie kreatyny jest bardzo szerokie. Korzysta z niej wielu sportowców, także tych trudniących się sportem zawodowo. Wszystko za sprawą naprawdę silnego działania. Związek ten wspomaga:

  • tempo regeneracji po treningu
  • wydolność i wytrzymałość organizmu
  • proces rozrostu włókien mięśniowych
  • proces zwiększania siły mięśni

Można powiedzieć, że kreatyny działa kompleksowo. Żaden inny środek nie może pochwalić się takimi właściwościami.

Czy kreatyna powoduje skutki uboczne?

Mimo naprawdę silnych właściwości, kreatyna jest preparatem w pełni dozwolonym (nie znajduje się na listach środków dopingujących). Między innymi dlatego, że nie ma destrukcyjnego wpływu na organizm.

Oczywiście, nieprawidłowe stosowanie kreatyny może doprowadzić do zaburzeń w pracy nerek i wątroby. Nie mniej jednak, prawidłowa suplementacja praktycznie nie powoduje żadnych niepożądanych zmian w naszym organizmie.

Co daje suplementacja kreatyny?

Stosowanie kreatyny niesie za sobą wiele korzyści. Szybsza regeneracja powysiłkowa pozwala przeprowadzać efektywniejszy trening, a co za tym idzie – osiągać lepsze wyniki. Bezpośrednio przekłada się to na:

  • poprawę wydolności i wytrzymałości
  • zwiększenie siły
  • przyśpieszenie tempa budowy masy mieśniowej

O efektywności tego preparatu może świadczyć chociażby fakt, że wykorzystywany jest zarówno przez profesjonalistów, jak i amatorów. Kreatyna jest bowiem związkiem w pełni dozwolonym (nie znajduje się na liście preparatów dopingujących, mimo naprawdę silnego działania).

Skuteczność kreatyny – czyli na jakie efekty można liczyć?

Efektywność kreatyny stoi na bardzo wysokim poziomie. Świadczą chociażby o tym niezwykle pochlebne opinie, które znaleźć można na portalach traktujących o zdrowiu i urodzie, czy forach sportowych.

Szacuje się, że skuteczność treningu przy suplementacji kreatyny może wzrosnąć od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu procent. Żaden z dozwolonych preparatów nie gwarantuje takich efektów jak właśnie kreatyna.

Stosowanie kreatyny – dawki i ewentualne skutki uboczne

Aby uniknąć wystąpienia niepożądanych skutków ubocznych należy suplementować środek w cyklach (kilkutygodniowych).

Dawkę kreatyny ustalamy w oparciu o wagę: każde dziesięć kilogramów masy to 1g kreatyny (dawka całkowita dzienna).

Dodaj komentarz